keskiviikko 4. tammikuuta 2017

2017

IMG_7279 IMG_7216-4IMG_7255
kuvat: Josefina

Vuotta 2017 on nyt eletty muutama päivä ja oon jo ihan uskomattoman innoissani tulevasta. Edessä on pitkästä aikaa kevät, joka ei kulu samoja kirjoja lukien ja tulevaisuudesta tuskaillen. Kerrankin saan vaan nauttia, olla ja elää. Ja vaikka olen nauttinut tästä joululomasta, kun ei ole tarvinnut tehdä oikeastaan mitään, odotan jo ensi maanantaita, kun pääsee takaisin kouluun. Miten siistejä juttuja tänä keväänä ja koko vuonna onkaan luvassa.

Ensimmäistä kertaa pitkiin aikoihin vuosi vaihtui myös hyvin neutraalin fiiliksin ilman minkäänlaista painetta tai stressiä tulevasta vuodesta. Jopa tietynlainen innostus puuttui kokonaan, vaikka aamulla fiilis olikin jo ihan toinen. En vaan ollut ehtinyt ajatella tätä vuotta ennen sen vaihtumista vielä ollenkaan. Vuoden 2016 viimeiset päivät meni pitkälti kelatessa mennyttä vuotta, selvitellessä omia ajatuksia ja miettiessä, voiko mikään vuosi enää koskaan vetää vertoja sille. Vuoden aikana ehti tapahtua niin paljon. Olin päässyt pitkälle eteenpäin ja menossa suuntaan, josta vuosi sitten pystyin vain haaveilemaan. Tapahtui niin paljon ihania, mutta toki myös surullisia asioita. Viime vuosi oli kuitenkin mun vuosi - varsinkin henkisellä tasolla. Kaikki ne loputtomalta tuntuvat itkut, ajatuksien kanssa kamppailut ja uskallus tehdä vaikeita päätöksiä vei mua monen vuoden edestä eteenpäin. Ja siksi musta tuntuu, että se oli mun vuosi. Elämäni paras vuosi. Vaikka kyllä mä tunnen, että tästäkin vuodesta tulee hyvä. Omalla tavallaan. Tavalla, josta en vielä tiedä mitään, ja se tuntuu aika hyvältä.

Tänä vuonna mä aion elää hetkessä niin hyvin kuin mahdollista, kokeilla uusia ruokia ja syödä muutenkin monipuolisemmin, urheilla enemmän ja kokeilla joogaa, matkustaa johonkin uuteen paikkaan, käydä festareilla, lukea (tai kuunnella) kirjoja sekä yrittää saada kesätöitä. Mä aion nauttia keväästä ihan sydämeni kyllyydestä, viettää enemmän aikaa ystävien kanssa, nähdä asioita uusin silmin, ymmärtää paremmin ja voida hyvin. Ja mitä ikinä vuosi 2017 tuokaan eteeni, olen valmis ottamaan sen vastaan.

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti