lauantai 2. heinäkuuta 2016

TIESITTEKÖ..

IMG_9941 IMG_9934 IMG_9937

..että monta vuotta sitten ajattelin haluavani lääkäriksi, mutta tiesin sen olevan mahdotonta. Silloin pääsykoekirjana ollut Galenos sulki mielestäni kaikki mahdollisuuteni, vaikka en ollut aloittanut vielä edes lukiota.

..että silloin päätin - minusta tulee sisustusarkkitehti. Rakastin sisustamista ja talojen pohjapiirustusten tekoa.

..että pienempänä ajattelin muuttavani ystävän kanssa asumaan ja myöhemmin päätin, että muutan Helsinkiin, mutta nyt asun Turussa poikaystäväni kanssa.

..että uskon asioiden tapahtuvan tarkoituksella, vaikkei se aina pahimmalla hetkellä todellakaan tunnu siltä.

..että en kirjoittanut ylioppilaskirjoituksissa yhtäkään laudaturia, vaan kolme ainetta jäi pisteen tai kahden päähän parhaimmasta arvosanasta.

..että olin niin pettynyt itseeni. Miksen vaan voinut onnistua niin kuin muutkin?

..että päätin viime vuoden tammikuussa hakea hammaslääkikseen, kun en keksinyt mitään muutakaan mikä kiinnostaisi.

..että tulosten tultua petyin jälleen pahemman kerran, kun sisään pääseminen jäi lopulta vain muutaman pisteen päähän.

..että viime syksy oli henkisesti mun elämäni rankin ajanjakso. Olin hukassa, pelokas ja uupunut vaan olemaan paikoillaan.

..että tänä keväänä mä tein kaikkeni.

..että mun sydän jätti varmaan yhden lyönnin väliin avattuani eilisaamuna opintopolun.

..että mä tein sen - mä pääsin sisään hammaslääkikseen ja just nyt oon maailman onnellisin, vaikka koko asia tuntuu vieläkin ihan epätodelliselta. Mä pääsen vihdoin elämässä eteenpäin.

♥︎ ♥︎ ♥︎

20 kommenttia :

  1. Ihana postaus! Onneksi olkoon, että pääsit hammaslääkikseen!

    VastaaPoista
  2. Mahtavaa! Paljon onnea opiskelupaikasta!

    VastaaPoista
  3. Kaikin puolin jotenkin ihana postaus, ja muutenkin sun blogin ulkoasu suorastaan hivelee silmiä (apua mikä sanonta :-D ) ! Toi teksti oli jotenkin herkkä, ja en tiedä mitä tapahtui, mutta lukiessani ton viimeisen lauseen iski ihan kylmät väreet :-D mutta hurjasti onnea !!

    VastaaPoista
  4. Ihana postaus! Tätä oli jotenkin niin ihana lukea :)! Paljon paljon onnea opiskelupaikasta!!

    VastaaPoista
  5. Niin paljon onnea!!! Mä pohdin hampaan ja yleisen välillä mutta valitsin lopulta yleisen, sinne olisi riittänyt pisteet ouluun ja kuopioon ja kaikkiin hampaisiin, mutta ei nyt sitten sinne turun yleiselle :( Oon kyllä niin onnellinen sun puolesta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos <3 Ja vitsit, että harmittaa sun puolesta. Mietinkin eilen, että pääsitkö, kun ei näkynyt instagramissa tms mitään ilouutisia. Olis ollut niin kivaa nähdä Turussa! Toi valitseminen on kyllä tavallaan niin typerää, kun lopulta vois olla kuitenkin ihan hyvin valmis lähtemään vaikka Kuopioon sen unelmien opiskelupaikan perässä..Mä en tiedä vielä mun omia pisteitä, kun en oo kysellyt, mut mielenkiinnosta haluun kyllä tietää, kuinka paljon niitä sit loppupeleissä oikeesti tuli :D Mut voi itku, vaikka eihän siinä auta muuta kuin tsempata ja ens vuonna sit sisään!! <3

      Poista
  6. Onnea<3<3 paikkasi olet ansainnut

    VastaaPoista
  7. Onneksi olkoon!!:) Kova työ palkittiin!

    VastaaPoista
  8. Voi että, todella paljon onnea opiskelupaikasta! :> Ihanaa lukea, miten onnellinen olet. Olet tuon paikan kyllä ansainnut!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi miten ihanasti sanottu. <3 Kiitos ihan hurjan paljon! Oon kyllä ihan tajuttoman onnellinen. :)

      Poista
  9. Vau tosi paljon onnea!! :-)

    http://mypartofworld.blogspot.fi/

    VastaaPoista