perjantai 29. heinäkuuta 2016

PARASTA TÄSSÄ KESÄSSÄ

IMG_0222 IMG_0227

♥ Oon pyöräillyt lähes joka paikkaan ja nauttinut siitä ihan suunnattomasti. Ajokortin saamisen jälkeen en ajanut pyörällä melkein ollenkaan, joten nyt oon sitten pyöräillyt kaikkien näiden vuosien edestä. Oon käyttänyt tota maailman parasta menopeliä huollettavana, ostanut siihen korin, lampun sekä kunnollisen lukon ja päähän tietysti kypärän.

♥ Huolettomuus. Kun sain tietää opiskelupaikasta, oon voinut keskittää kaiken energiani vaan olemiseen ja elämiseen. Kesä ilman töitä on myös tehnyt tosi tosi hyvää. Miten onkaan tuntunut hyvältä tehdä pitkästä aikaa oikeasti vain just sitä, mitä haluaa - nukkua pitkään, valvoa myöhään, mennä paikasta toiseen tai ihan vaan laiskotella.

IMG_0193

♥ Oon saanut viettää lukemattomia päiviä siskon kanssa, kun neljän vuoden jälkeen asutaan taas samassa kaupungissa. Oli pari viikkoa Italiassa ja päivä Helsingissä sekä muita kesän parhaimpia muistoja, joissa Jose on ollut aina mukana.

♥ Auringonlaskut. Aina ja missä tahansa.

IMG_0162

♥ Kesäherkut, tietty. Ollaan ostettu torilta usein herneitä, oon leiponut monta kertaa pavlovaa tuoreilla mansikoilla ja muurinpohjalettujakin on tullut vedettyä grilliruokaa unohtamatta. Kävin viime viikolla myös poimimassa vadelmia pakkaseen, niin samalla tuli syötyä niitäkin ihan urakalla - nam.

♥ Aikatauluttomuus. Vaikka vähän tykkäänkin rutiineista ja varsinkin tarkoista suunnitelmista, on tämä kesä mennyt enemmänkin niin, että oon tehnyt kaikkea sitä, mitä milloinkin tekee mieli ja ollut tekemättä asioita, joita en vain yksinkertaisesti jaksa tai halua tehdä.

IMG_0187IMG_0189

♥ Oon osannut nauttia kesäilloista ihan uudella tavalla. Ollaan grillattu meidän keskeneräisellä terassilla, kävelty tai pyöräilty pitkin pimenevää Aurajoen rantaa, oltu valokuvaamassa keskellä kaunista peltomaisemaa auringon laskiessa, pyöräilty monia kilometrejä pois uimarannalta ihan uusia reittejä pitkin illan viileydessä ja istuskeltu pitkin Aurajokea seilaavassa jokilautassa lämpimänä kesäiltana.

♥ Kansainvälisiltä suurmarkkinoilta ostetut toffeet ja lakut, jotka syötiin joen rannassa istuskellen. Eilenkin kävin makeanhimon yllättäessä kirpparilla kiertelyn jälkeen hakemassa kaupasta vähän lakritsia, suklaata ja salmiakkia. Melko tyytyväisenä niitä napostelin sohvalla tätä postausta tehden.

IMG_0140IMG_0121

♥ Tää on ensimmäinen kesä, jonka asun pois kotoa ja vähän osasinkin aavistaa, että kesä Turussa olis jotain niin erilaista. Oon ollut niin elossa ja onnellinen, täynnä positiivista energiaa ja intoa. Kesäkuun reissailujen jälkeen on ollut parasta olla vaan kotona ja tehdä kaikkea kivaa täällä Turussa, koska täällä on just nyt niin hyvä olla.

♥ Perheen kanssa vietettyjä päiviä on osannut arvostaa ihan uudella tavalla. Oon viettänyt aika paljon aikaa myös Somerolla ja odottanut innolla, kun vanhemmat, pikkuveli ja Hilma on tullut käymään täällä. Vietettiin yks päivä viime viikolla Turun saaristossa ja tänään nautitaan Turun kesästä äitin kanssa.

IMG_8138

♥ Pitkät pyöräretket merenrannalle uimaan kahtena peräkkäisenä hellepäivänä.

 Italian matka oli tietysti kesän kohokohta ja sai täytettyä matkailutarpeet vähäksi aikaa. Oon niin kiitollinen siitä reissusta ja siitä, että osaan jotenkin vihdoin nauttia just tästä hetkestä ilman, että odotan tai suunnittelen koko ajan jotain. Nyt on nimittäin aika hyvä, enkä oikeestaan kaipaa minnekään muualle.

IMG_0352-2

Voi kesä, melkein toivon, että olisit ikuinen.

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti