perjantai 1. tammikuuta 2016

2 0 1 6

IMG_4824 IMG_4829 IMG_4835

Toivottavasti teillä kaikilla oli mukava vuodenvaihde ja saitte aloittaa uuden vuoden hyvillä fiiliksillä. Mulla on tänä vuonna edessä ainakin yksi suuri muutos, mikä tulee luultavasti muuttamaan mun elämää ainakin jonkin verran sekä tuomaan siihen paljon kaivattua vaihtelua. Uskomatonta ajatella, että asun huhtikuussa Turussa, poissa kotoa. Ensimmäistä kertaa se vähän surettaa, kun siihen on enää niin vähän aikaa. Se on kuitenkin askel lähemmäs sitä omaa tulevaisuutta ja itse rakennettua elämää. Kyllähän se vähän pelottaa, varsinkin kun ei tiedä ollenkaan, mitä pääsykokeiden jälkeen tapahtuu. En tiedä, olenko kesällä töissä vai suunnittelenko matkaa jonnekin, aloitanko syksyllä opiskelut vai mitä teen, ellei opiskelupaikka irtoa vieläkään. Onneksi asioilla on tapana järjestyä ja mulla on uskomattoman hyvät fiilikset tästä vuodesta. Sellainen tunne, että mitä vaan voi tapahtua, kun mikään ei ole vielä varmaa.

Viime vuonna mulla oli tähän aikaan tiedossa jo kaksi ulkomaanmatkaa, kesätyöpaikka sekä helppo vaihtoehto kouluttomalle syksylle, joka tosin muuten oli ehkä henkisesti rankin kokemani. Toivon enemmän kuin mitään, että saisin aloittaa tänä vuonna opiskelut sekä pääsisin elämässä haluttuun suuntaan. Aion tehdä koko kevään töitä sen eteen enemmän kuin koskaan ja se on suurin lupaukseni tälle vuodelle. Suurin toiveeni. 2016, bring it on!

6 kommenttia :

  1. Toivon niin niin niin paljon, että pääset opiskelemaan!! ♥

    VastaaPoista
  2. Muistan kun itse muutin. Muutin ihan yksin asumaan. Ensimmäiset kuukaudet menivät hyvin, sitten iski itku-parku-pelotus-ahdistus. Kesti jonkun aikaa ja lähettelin usein viestejä äipälle. Sitten sekin meni ohi ja yksin pärjääminen alkoi taas tuntua ihanalta. :) Zemiä siis tulevaan. Kyllä se siitä, vaikka ekaksi varmasti vähän hirvittääkin. Onhan se iso elämän muutos!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos muuttaisin yksin, niin mua pelottaisi kyllä ihan hulluna, vaikka toisaalta yksin asuminen edes joskus tekisi niin mulle kuin kaikille muillekin hyvää. Tuntuu huomattavasti mukavammalta ja helpommalta muuttaa poikakaverin luo jo tutuksi tulleeseen ja ihanaan asuntoon. Turku on mulle muutenkin niin tuttu paikka ja tuntuu aina ihan kodilta, niin sekin helpottaa varmasti muuttoa :-) mutta kiitos, tsempit on aina tervetulleita!

      Poista
  3. Mun tietynlaisena haaveena ja tavoitteena ois myös muuttaa pois kotoa tämän vuoden aikana. Toisaalta oon aivan innoissani, enkä malttaisi odottaa että kaikki asiaan vaikuttavat tekijät selviää, mutta välillä tulee myös pieni ahdistus mistä kaikesta pitääkään selvitä, kun asuu yksin. Enimmäkseen onneksi oon ihan innoissani vaihtamassa maisemaa :) Tsemppiä tähän uuteen vuoteen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se oli mun haave jo viime vuonna, mut toisaalta ehkä ihan hyvä, että asiat meni niin kuin meni.. :-) Sain viettää koiranpennun kanssa syksyllä aikaa ja tehdä töitä sekä säästää rahaa! Välivuoden plussia heh. Tosin nyt, kun ei oo enää täällä kotipaikkakunnalla työpaikkaa, niin sama olla toisellakin paikkakunnalla ja yrittää sitten hakea sieltä töitä, ellei pääse opiskelemaan.. Mut tuntuu niin ihanalta kyllä, että pääsee pysyvästi muuttamaan toiselle paikkakunnalle, joka on vielä sellanen oma lemppari ♥ Vaikka pelottaahan se toisaalta.. En varmaan osaa hoitaa mitään asioita, paitsi käydä ehkä just ja just kaupassa :-D Kiitos samoin, toivottavasti tulee ihana vuosi! :>

      Poista