perjantai 7. helmikuuta 2014

ELÄMÄ ON TÄSSÄ JA NYT

Nyt annan täysin tajunnanvirran kuljettaa tätä tekstiä, mun ajatuksia. En oo pitkään aikaan kirjottanut tänne ja tuntuu vähän haastavalta, vaikka istuin tänään just kuusi tuntia tekstitaidon yo-kokeessa. Huh.

Tiiättekö sen, kun aika vaan kuluu päivä päivältä? Kun sitä ei voi pysäyttää ja se vain kuuluu kulumistaan. Muistan selkeesti, kuinka syksyllä kirjoitusten jälkeen ajattelin, että onneks kevääseen on vielä niin paljon aikaa. Ehtii olla synttärit, joulut ja kaikki mahdollinen. Mut kun se kevätkin sieltä joskus koittaa, ja se koittaa nopeemmin kuin koskaan. Kuten jo joskus joulukuussa sanoin, tää vuosi tulee olemaan erilainen. Se onkin ollut. Ja se on ollut myös opettavainen, vaikka sitä on eletty vasta 38 päivää. Kirjoituksiin valmistautuminen vie mun ajan, joka tuntuu muutenkin jo liian rajalliselta. Nyt, kun elämä ei tunnu läheskään niin vapaalta mitä se oli vuosi sitten, mä oon oppinut arvostamaan niitä harvoja vapaapäiviä ja pieniä iloja, lyhyitä hetkiä, jolloin tunnen itseni kaikesta huolimatta onnelliseksi.

Tällä viikolla tajusin, että lukio on oikeesti kohta ohi. Eilen tajusin, että huomenna on oikeesti äidinkielen tekstitaito. Kaikki kolmen vuoden aikana opittu täytyy koota paperille. Tänään tajusin, että jäljellä on enää oikeesti kolme aamua ja puolet äidinkielen yo-kokeesta on tehty. Mua hymyilyttää ja itkettää samaan aikaan. Ja mä oon niin helpottunut, vaikka ens viikolla on vielä englannin ja ruotsin kuuntelut. Viikonloppuna aion kuunnella kieliä ja rentoutua. Torstaina nolla aamua ja abiristeily. Perjaina toivottavasti yhtä hyvä fiilis. Sen jälkeen kolme viikkoa tiukkaa lukemista ja laskemista. Vaikka lukeminen ja stressi ei lopukaan vielä maaliskuun 21. päivä, yks vaihe mun elämässä on kuitenkin ohi. Se vaihe, jonka mä kolme vuotta sitten luulin kestävän vielä ikuisuuden. Tän kevään jälkeen tapahtuu tai ei tapahdu. Muutan pois kotoa tai en muuta. Pääsen opiskelemaan tai en pääse. Kaikki on epävarmaa ja kaikki on avoinna. 12 vuoden koulunkäynnin jälkeinen elämä on uusi mahdollisuus, jota mä odotan, kun se on ajankohtainen. En vielä. Koska nyt elämä on vielä tässä. Ja nyt mä oon onnellinen. Haluun vaan sanoa, että nauttikaa kaikesta, mitä kohtaatte näiden vuosien aikana. Koska niiden jälkeen se on liian myöhäistä. Tehkää asiat oikein, mut tehkää myös virheitä. Kaikesta on tapana selvitä. Mäkin luulin joskus, etten koskaan selviä yo-kirjoituksista, mut nyt oon istunut jo kolmissa. Mikään ei oikeesti oo ylitsepääsemätön este. Ei mikään. Niiden ylittämiseen täytyy vain tehdä töitä. ♥ IHANAA VIIKONLOPPUA KAIKILLE!
page5 page3 page4 page6 page7 page2

kuvat täältä!

12 kommenttia :

  1. todella kiva postaus! itsellä on myös pyörinyt päässä juuri samaiset asiat ja kysymykset. välillä pelottaa kun aika menee niin nopeasti, mutta toisaalta niin paljon kivaa ja odottamatonta on edessä. toi inspiskuva "it wasn't a waste of time if you learned something" kiteyttää jotenki tosi hyvin tän postauksen! ihanaa ja rentouttavaa viikonloppua sullekin! iteki pitää kerätä voimia kuunteluihin...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oi kiitos, ihana kuulla! jep, kyllä mä jo oikeestaan odotan sitä että saan pistää ylioppilaslakin päähän ja sit oikeesti hengähtää, kun "kaikki" on ohi. sit voi taas suunnata katseen tulevaisuuteen ja uusiin haasteisiin :--) voi kuuntelut...ei puhuta niistä haha XD tsemppiä sullekin!

      Poista
  2. Ihana postaus! Mulla kyllä aivan samat fiilikset, hullua että lukio on ihan kohta ohi vaikka siihenkin tuntu olevan vielä iäisyys :D

    VastaaPoista
  3. Täällä kans ihan samanlaiset ajatukset! Aika vaan kuluu koko ajan, vaikka mitään ei kerkeiskään tekemään. Ja ei kiinnostais ylppäreihin luku lainkaan (haluisin vaan käpertyä peiton alle ja herätä lakkiaispäivänä) mut pakko se on kun ei se tieto itsestään päähän mee D---: Tsemppiä kirjotuksiin!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi vitsi, olispa mahollista! Ajattelin kyllä ottaa ens viikon aika rennosti ja sit kun alkaa lukuloma niin taas lukea...ääh :--D Samoin sulle! :--)

      Poista
  4. Mihin haet opiskelemaan?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lääkikseen nyt näillä näkymin ainakin :--)

      Poista
  5. ihanaa!! siun ajatukset on kauniita ja osaat pukea ne niin hyvin sanoiksi ♥ tsempit kirjoituksiin!

    VastaaPoista
  6. Voi. ihana.
    inspiroiva.
    kiitos <3 tsemppiä kaikkeen tulevaan, pus!

    VastaaPoista